Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2463
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | Kameelah I-LALA | en |
dc.contributor | กามีละ อิละละ | th |
dc.contributor.advisor | PREECHA THAOTHONG | en |
dc.contributor.advisor | ปรีชา เถาทอง | th |
dc.contributor.other | Silpakorn University. Painting Sculpture and Graphic Arts | en |
dc.date.accessioned | 2020-07-31T03:33:17Z | - |
dc.date.available | 2020-07-31T03:33:17Z | - |
dc.date.issued | 12/6/2020 | |
dc.identifier.uri | http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2463 | - |
dc.description | Master of Fine Arts (M.F.A.) | en |
dc.description | ศิลปมหาบัณฑิต (ศล.ม.) | th |
dc.description.abstract | This art thesis entitled “Bride” was art installations created for a purpose of expressing personal viewpoints that realized the importance of marriage life relations, from a woman to a mother. Being a bride is a dream and inspiration to create visual arts based on imaginations, expression and interpretations of bridehood that connected thoughts, forms and techniques of cloth arts. Aesthetic can be portrayed via sewing, embroidering, tying, pleating, and knitting clothes. The installation art was analyzed, performed, and concluded as mixed media which combined local materials. Also, it was a valid conclusion of the theory of truth, beauty and goodness in aesthetic. | en |
dc.description.abstract | การสร้างสรรค์ผลงานวิทยานิพนธ์ภายใต้หัวข้อ “เจ้าสาว” เป็นสร้างสรรค์ผลงานทางทัศนศิลป์ 3 มิติจัดวาง (Installation) มีจุดมุ่งหมายเพื่อถ่ายทอดทัศนคติส่วนตัวให้สังคมได้ตระหนักถึงความสำคัญของความสัมพันธ์ในรูปแบบชีวิตคู่โดยการแต่งงาน ในฐานะสตรีผู้หนึ่ง จึงความปรารถนาไปสู่วิถีของความเป็นแม่ ความเป็นเจ้าจึงเป็นความใฝ่ฝันและแรงบันดาลใจในการสร้างสรรค์ผลงานทางทัศนศิลป์ผ่านจินตนาการและการถ่ายทอด ตีความ การแทนค่าของเจ้าสาวออกมาในรูปแบบสัญลักษณ์ที่เชื่อมโยงระหว่างความคิดรูปแบบและเทคนิคจากงานผ้า แสดงให้เห็นถึงสุนทรียภาพจากกรรมวิธี เย็บ ปัก มัด จีบและถัก ผ่านรูปแบบงานศิลปะจัดวางและได้วิเคราะห์ออกมาเป็นบทสรุปการแสดงออกทางทัศนศิลป์วัสดุผสมที่แปรผันไปตามพื้นที่ รวมถึงเป็นบทสรุปของทฤษฎี ความจริง ความดีและความงามในทางสุนทรียศิลป์ได้เป็นอย่างดี | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Silpakorn University | |
dc.rights | Silpakorn University | |
dc.subject | เจ้าสาว | th |
dc.subject | เพศหญิง | th |
dc.subject | การแต่งงาน | th |
dc.subject | BRIDE | en |
dc.subject | FEMALE | en |
dc.subject | WOMAN | en |
dc.subject | WOMEN | en |
dc.subject | MARRIAGE | en |
dc.subject | WEDDING | en |
dc.subject.classification | Arts and Humanities | en |
dc.title | BRIDE | en |
dc.title | เจ้าสาว | th |
dc.type | Thesis | en |
dc.type | วิทยานิพนธ์ | th |
Appears in Collections: | Painting Sculpture and Graphic Arts |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
58004201.pdf | 6.97 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.