Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/5245
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorPimlapat THURN-IMen
dc.contributorพิมพ์ลภัส เถื่อนอิ่มth
dc.contributor.advisorJittapon Chumkateen
dc.contributor.advisorจิตพนธ์ ชุมเกตุth
dc.contributor.otherSilpakorn Universityen
dc.date.accessioned2024-08-13T06:37:23Z-
dc.date.available2024-08-13T06:37:23Z-
dc.date.created2024
dc.date.issued28/6/2024
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/5245-
dc.description.abstractThis Article aimed to study 1) demographic factors and types of online media that affect the decision to participate in esports events. 2) to study Behavior of exposure to online media that affects the decision to participate in esports events. 3) to study factors in the decision to participate in esports events. This research is a quantitative research. The sample was 400 Thai people aged 18 years or over who had experience in attending esports events. The instrument for collecting data was Including questionnaires. Analysis data by percentage, mean, standard deviation and test the hypothesis by inferential statistics analysis F - test (One - Way Analysis of Variance) and multiple regression analysis. The result of the study found that: 1) the sample group had the highest exposure to online media in terms of experiential exposure followed by exposure to information and information seeking. 2) The sample group decided to participate in an e-sports event the highest deciding to participate, followed by the aspect of recognizing problems or needs, and followed by the aspect of searching for information or seeking information and evaluating alternatives have the same average. 3) The results of the hypothesis testing found that Demographic factors in terms of age, occupation, and income There are different decisions to participate in esports events statistically significant at the 0.05 and the demographic factor of gender and education level the decision to participate in esports events is no different. Behavior of exposure to online media that affects the decision to participate in esports events including information seeking, regarding receiving information and the aspect of exposure to experience affects the decision to participate in esports events statistically significant at 0.05en
dc.description.abstractบทความวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อ 1) เพื่อศึกษาปัจจัยด้านประชากรและประเภทของสื่อออนไลน์ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเข้าร่วมงาน อีสปอร์ต 2) เพื่อศึกษาพฤติกรรมการเปิดรับสื่อที่มีผลต่อการตัดสินใจเข้าร่วมงานอีสปอร์ต 3) เพื่อศึกษาปัจจัยในการตัดสินใจเข้าร่วมงานอีสปอร์ต การวิจัยครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ กลุ่มตัวอย่างคือประชากรชาวไทยช่วงอายุตั้งแต่ 18 ปีขึ้นไปที่มีประสบการณ์ในการเข้าร่วมชมงานอีสปอร์ต จำนวน 400 คน เครื่องมือที่ใช้เก็บรวบรวมข้อมูล ได้แก่แบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และทดสอบสมมติฐานโดยการวิเคราะห์สถิติเชิงอนุมาน (Inferential Statistics Analysis) คือ F - test (One - Way Analysis of Variance) และสถิติวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุ (Multiple Regression Analysis) ผลการศึกษาพบว่า 1) กลุ่มตัวอย่างมีพฤติกรรมการเปิดรับสื่อออนไลน์ด้านการเปิดรับประสบการณ์ มีค่าเฉลี่ยอยู๋ในระดับมากที่สุด รองลงมาคือด้านการเปิดรับข้อมูล และด้านการแสวงหาข้อมูล 2) กลุ่มตัวอย่างมีการตัดสินใจเข้าร่วมงานอีสปอร์ต ด้านการตัดสินใจเข้าร่วม มีค่าเฉลี่ยอยู๋ในระดับมากที่สุด รองลงมาคือด้านการรับรู้ปัญหาหรือความต้องการ และรองลงมาคือด้านการค้นข้อมูลหรือแสวงหาข้อมูลและด้านการประเมินทางเลือก มีค่าเฉลี่ยเท่ากัน  3) ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ปัจจัยด้านประชากรด้าน อายุ อาชีพ และด้านรายได้ มีการตัดสินใจเข้าร่วมงานอีสปอร์ตแตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 และปัจจัยด้านประชากรด้านเพศ ระดับการศึกษา มีการตัดสินใจเข้าร่วมงานอีสปอร์ตไม่แตกต่างกัน และพฤติกรรมการเปิดรับสื่อที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเข้าร่วมงานอีสปอร์ต ได้แก่ ด้านการแสวงหาข้อมูล ด้านการเปิดรับข้อมูล และด้านการเปิดรับประสบการณ์ส่งผลต่อการตัดสินใจเข้าร่วมงานอีสปอร์ต อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05th
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectพฤติกรรมการเปิดรับสื่อออนไลน์th
dc.subjectงานอีสปอร์ตth
dc.subjectการตัดสินใจth
dc.subjectbehavior of exposure to online mediaen
dc.subjectesports eventen
dc.subjectdecision makingen
dc.subject.classificationArts and Humanitiesen
dc.subject.classificationEducationen
dc.subject.classificationEducation scienceen
dc.titleBehavior of exposure to online media that affects the decision to participatein esports eventsen
dc.titleพฤติกรรมการเปิดรับสื่อออนไลน์ที่มีผลต่อการตัดสินใจเข้าร่วมงานอีสปอร์ตth
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
dc.contributor.coadvisorJittapon Chumkateen
dc.contributor.coadvisorจิตพนธ์ ชุมเกตุth
dc.contributor.emailadvisorjitchumkate@gmail.com
dc.contributor.emailcoadvisorjitchumkate@gmail.com
dc.description.degreenameMaster of Arts (M.A.)en
dc.description.degreenameศิลปศาสตรมหาบัณฑิต (ศศ.ม.)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineen
dc.description.degreedisciplineth
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
661220034.pdf3.79 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.