Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/1816
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | Pornpimon PRAPHUTDEE | en |
dc.contributor | พรพิมล ประพฤติดี | th |
dc.contributor.advisor | Paramaporn Sirikulchayanont | en |
dc.contributor.advisor | ปรมพร ศิริกุลชยานนท์ | th |
dc.contributor.other | Silpakorn University. Painting Sculpture and Graphic Arts | en |
dc.date.accessioned | 2019-07-30T07:59:59Z | - |
dc.date.available | 2019-07-30T07:59:59Z | - |
dc.date.issued | 12/7/2019 | |
dc.identifier.uri | http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/1816 | - |
dc.description | Master of Fine Arts (M.F.A.) | en |
dc.description | ศิลปมหาบัณฑิต (ศล.ม.) | th |
dc.description.abstract | Virtual Art Museum is more popular, especially in countries that see the importance of creating museums, which this thesis will analyze the presentation structure of virtual art museum are as following: structure, form, environment, content and object, Along with analyzing the factors and conditions in presenting the current virtual art museum that not only reduces the limitations of distance, but also found that there is a hidden museum marketing because the government sector supports less budget, must find income to manage within the museum and compete for a limited number of visitors in a highly competitive market through various public relations under the virtual screen. By considering the famous art museum and having a complete virtual presentation including structural differences form and content as guidelines or suggestions for presenting the virtual art museums are as following: 1.Louvre Museum (France) 2. National Gallery in London (United Kingdom) 3. The Frick Collection (United States of America) 4. The Uffizi Gallery (Italy). | en |
dc.description.abstract | การนำเสนอพิพิธภัณฑ์ศิลปะเสมือนจริงดูจะเป็นที่นิยมมากขึ้น โดยเฉพาะในประเทศที่เห็นความสำคัญของการสร้างพิพิธภัณฑ์มักเลือกนำเสนอเสมือนจริงควบคู่กันไปด้วย ซึ่งวิทยานิพนธ์นี้จะทำการวิเคราะห์โครงสร้างในการนำเสนอเสมือนจริงทั้ง 5 ด้านได้แก่ โครงสร้าง รูปแบบ สภาพแวดล้อม เนื้อหา และวัตถุจัดแสดง พร้อมทั้งวิเคราะห์ปัจจัยและเงื่อนไขในการนำเสนอพิพิธภัณฑ์ศิลปะเสมือนจริงในปัจจุบันที่ไม่เพียงแต่ลดข้อจำกัดในเรื่องระยะทางแต่ยังพบว่ามีในเรื่องการตลาดของพิพิธภัณฑ์แอบแฝงอยู่เนื่องจากภาครัฐให้การสนับสนุนด้านงบประมาณน้อยลงส่งผลให้พิพิธภัณฑ์รวมถึงแกลลอรี่เอกชนต้องหารายได้เพื่อดำเนินการจัดการภายในและแย่งชิงผู้เข้าชมที่มีจำนวนจำกัดในท้องตลาดที่มีการแข่งขันสูงผ่านการประชาสัมพันธ์ในรูปแบบต่างๆภายใต้หน้าจอเสมือนจริง โดยพิจารณาจากพิพิธภัณฑ์ศิลปะที่มีชื่อเสียงและมีการนำเสนอเสมือนจริงที่สมบูรณ์รวมถึงความแตกต่างทางด้านโครงสร้าง รูปแบบและเนื้อหา เพื่อเป็นแนวทางหรือข้อเสนอแนะในการนำเสนอพิพิธภัณฑ์ศิลปะเสมือนจริง ดังต่อไปนี้ 1.Louvre Museum (France) 2.National Gallery in London (United Kingdom) 3.The Frick Collection (United States of America) 4.The Uffizi Gallery (Italy) | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Silpakorn University | |
dc.rights | Silpakorn University | |
dc.subject | เทคโนโลยีเสมือนจริง, พิพิธภัณฑ์ศิลปะเสมือนจริง | th |
dc.subject | VIRTUAL REALITY VIRTUAL ART MUSEUM | en |
dc.subject.classification | Arts and Humanities | en |
dc.title | The use of virtual reality in art museum | en |
dc.title | การนำเสนอเทคโนโลยีเสมือนจริงในพิพิธภัณฑ์ศิลปะ | th |
dc.type | Thesis | en |
dc.type | วิทยานิพนธ์ | th |
Appears in Collections: | Painting Sculpture and Graphic Arts |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
57005211.pdf | 12.89 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.