Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/1843
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | Chaninart CHAVANASILP | en |
dc.contributor | ชนินาถ ชวนะศิลป์ | th |
dc.contributor.advisor | Vichaya Mukdamanee | en |
dc.contributor.advisor | วิชญ มุกดามณี | th |
dc.contributor.other | Silpakorn University. Painting Sculpture and Graphic Arts | en |
dc.date.accessioned | 2019-07-30T08:00:06Z | - |
dc.date.available | 2019-07-30T08:00:06Z | - |
dc.date.issued | 12/7/2019 | |
dc.identifier.uri | http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/1843 | - |
dc.description | Master of Fine Arts (M.F.A.) | en |
dc.description | ศิลปมหาบัณฑิต (ศล.ม.) | th |
dc.description.abstract | Theses creations in this series. Start with a personal experience. Lose the changes in life happens. The format is different from the past. Talents yearning for nostalgia, happiness, warmth that never occur in real life, has in the past. In a sense a variety of them. When I've done the analysis, therefore, understand the realities of envisaging the possibility causing is accepted. The perception that those brought to the interpretation process in the creation of art with elements of the experience of emotion came in part from the use of objects or materials, material, of the object. Valuable belongings linked together with humans. Place the story is both the main structure, and the process of creating a masterpiece. Another major category of material is combined with material from natural plants, weeds, meaning valuable, both from external appearance that is both aesthetic. The details of the sensitive result management process, natural materials, these must be used with a delicate technique is to try to maintain the value of what it. Again, both processes require refinement, it can bring positive value aesthetics. A well I also give priority to the area so that the various objects that are built with the meticulous Assembly, communicating with people watching the most. By the placement of the light. The location, spacing, and the relationships between the various objects in the work and the creative approach in this series that I have found sa-rat-tha of change that is latent in every. Elements of old objects and is a portfolio or something that is overlooked however, When all the components through creative sense that straightforward. To communicate a story from personal experience feelings of me and then towards the recognition and interpretation of different viewers to interpret from the viewers imagination. The different perceptions, it will bring the materials, meaning that leads from understanding the stability conditions as truth in life. | en |
dc.description.abstract | การสร้างสรรค์ผลงานวิทยานิพนธ์ในชุดนี้ มีจุดเริ่มต้นมาจากประสบการณ์ส่วนตัว การสูญเสีย ความเปลี่ยนแปลงในชีวิตที่เกิดขึ้น รูปแบบการดำเนินชีวิตที่ต่างออกไปจากอดีต ความโหยหา ความคิดถึง ความสุขความอบอุ่นที่เคยเกิดขึ้นในชีวิตจริงที่มีในอดีต ในสภาวะที่มีความรู้สึกหลากหลายเหล่านั้น เมื่อข้าพเจ้าได้ทำการวิเคราะห์ ทำความเข้าใจ จึงเล็งเห็นถึงความเป็นจริงของความเป็นไป ก่อเกิดเป็นการยอมรับ การรับรู้เหล่านั้นนำมาซึ่งกระบวนการตีความในการสร้างสรรค์ศิลปะ ที่มีองค์ประกอบของประสบการณ์ อารมณ์ ความรู้สึก เข้ามาเป็นส่วนหนึ่งในผลงาน ตั้งแต่กระบวนการเลือกใช้วัตถุ หรือวัสดุต่างๆ สาระของวัตถุ ข้าวของเครื่องใช้อันมีความเชื่อมโยงกันกับมนุษย์ สถานที่ เรื่องราว เป็นโครงสร้างหลักทั้งทางความคิด และกระบวนการสร้างในผลงาน วัสดุอีกประเภทที่มีสำคัญคือร่วมกับวัสดุจากธรรมชาติ พืชพรรณ วัชพืช ที่ให้ความหมายอันทรงคุณค่าทั้งตั้งแต่ลักษณะภายนอกที่มีทั้งความงาม รายละเอียด ความบอบบาง ส่งผลให้กระบวนการจัดการวัสดุจากธรรมชาติเหล่านี้ต้องใช้เทคนิคที่ละเอียดอ่อน เป็นเสมือนการพยายามเก็บรักษาคุณค่าของสิ่งนั้นเอาไว้ อีกทั้งกระบวนการที่ต้องอาศัยความประณีตนั้นสามารถขับเน้นคุณค่าในเชิงสุนทรียภาพ อีกทั้งข้าพเจ้ายังให้ความสำคัญกับพื้นที่เพื่อให้วัตถุต่างๆ ที่ถูกประกอบสร้างด้วยความประณีตให้สื่อสารกับผู้ดูได้มากที่สุด โดยการจัดวางทั้งในเรื่องของแสง ตำแหน่งที่ตั้ง ระยะห่าง และความสัมพันธ์ระหว่างวัตถุต่างๆ ในผลงาน และความงามจากแนวทางการสร้างสรรค์ผลงานในชุดนี้ทำให้ข้าพเจ้าได้พบกับสารัตถะของความเปลี่ยนแปลงที่ถูกแฝงความหมายไว้ในทุกๆ องค์ประกอบของผลงาน แม้จะเป็นเพียงวัตถุเก่าๆ หรือสิ่งที่ถูกมองข้ามก็ตาม เมื่อนำองค์ประกอบทั้งหมดมาผ่านกระบวนการสร้างสรรค์ด้วยความรู้สึกที่ตรงไปตรงมา เพื่อสื่อสารเรื่องราว ความรู้สึกจากประสบการณ์ส่วนตัวของข้าพเจ้านั้นแล้ว ไปสู่การรับรู้ และการตีความที่แตกต่างกันของผู้รับชมการตีความจากผู้รับชมด้วยจินตนาการ การรับรู้ที่แตกต่างกันนั้น จะนำมาซึ่งสาระ ความหมาย ที่นำไปสู่การจากการทำความเข้าใจในสภาพความรู้สึกอันเป็นสัจธรรมในและการดำเนินชีวิต | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Silpakorn University | |
dc.rights | Silpakorn University | |
dc.subject | สารัตถะ | th |
dc.subject | กระบวนการ | th |
dc.subject | องค์ประกอบ | th |
dc.subject | สัจธรรม | th |
dc.subject | สุนทรียะ | th |
dc.subject | Essence | en |
dc.subject | Process | en |
dc.subject | Element | en |
dc.subject | The Truth | en |
dc.subject | Aesthetic | en |
dc.subject.classification | Arts and Humanities | en |
dc.title | THE ESSENCE OF CHANGE | en |
dc.title | สารัตถะแห่งความเปลี่ยนแปลง | th |
dc.type | Thesis | en |
dc.type | วิทยานิพนธ์ | th |
Appears in Collections: | Painting Sculpture and Graphic Arts |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
60001212.pdf | 5.74 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.