Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2806
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | Preedipat KAMPAN | en |
dc.contributor | ปรีดิพัทธ์ คำพันธ์ | th |
dc.contributor.advisor | Saksri Vongtaradon | en |
dc.contributor.advisor | ศักดิ์ศรี วงศ์ธราดล | th |
dc.contributor.other | Silpakorn University. Music | en |
dc.date.accessioned | 2020-08-14T03:36:26Z | - |
dc.date.available | 2020-08-14T03:36:26Z | - |
dc.date.issued | 10/7/2020 | |
dc.identifier.uri | http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2806 | - |
dc.description | Master of Music (M.Mus) | en |
dc.description | ดุริยางคศาสตรมหาบัณฑิต (ดศ.ม.) | th |
dc.description.abstract | This research aims to study Philly Joe Jones’s biography and analyze triplets used in his improvisation on drums. The analysis is based on these 7 improvisational techniques as followed: 1) repetition 2) orchestrating phrases 3) rests within the phrase 4) rhythmic transposition 5) question and answer 6) three-beat phrases and 7) Philly Joe Jones licks. The analysis is made through the process of transcribing and recording on the 5 songs, which cover: 1) No Room for Squares 2) Billy Boy 3) Two Bass Hit 4) Minor Mode and 5) Julia. This analysis on Jones’s use of triplets shows that his recordings contain 7 simple and recognizable improvisational techniques. Jones’s improvisation often includes mixture of techniques, which add colors to his improvisation. | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาชีวประวัติของฟิลลี่ โจ โนส์ และวิเคราะห์การด้นสดเครื่องกลองชุดด้วยการใช้โน้ตสามพยางค์ของ ฟิลลี่ โจ โจนส์ โดยได้นำเทคนิคในการด้นสดมาวิเคราะห์ทั้งหมด 7 เทคนิค คือ 1) การซ้ำประโยค 2) การเรียบเรียงประโยค 3) การเว้นการบรรเลงภายในประโยคด้วยโน้ตตัวหยุด 4) การเปลี่ยนตำแหน่งของจังหวะ 5) การสร้างประโยคถามตอบ 6) การบรรเลงประโยคสามจังหวะในอัตราจังหวะ 4/4 และ 7) การบรรเลงลิคส์ฟิลลี่ โจ โจนส์ จากทั้งหมด 5 บทเพลง คือ 1) No Room For Squares 2) Billy Boy 3) Two Bass Hit 4) Minor Mode และ 5) Julia ด้วยการถอดโน้ตและบันทึกโน้ต จากการศึกษาและวิเคราะห์การด้นสด ด้วยการใช้โน้ตสามพยางค์ของ ฟิลลี่ โจ โจนส์ พบว่ามีการบรรเลงด้วยการใช้เทคนิคในการด้นสดด้วย 7 เทคนิคที่ค่อนข้างเรียบง่าย และมีความชัดเจนในการใช้เทคนิค การด้นสดของฟิลลี่ โจ โจนส์ มีการผสมผสานเทคนิคมากกว่าหนึ่งเทคนิคในการบรรเลง จึงทำให้การด้นสดของฟิลลี่ โจ โจนส์ มีความน่าสนใจมากยิ่งขึ้น | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Silpakorn University | |
dc.rights | Silpakorn University | |
dc.subject | ฟิลลี่ โจ โจนส์ | th |
dc.subject | การด้นสด | th |
dc.subject | โน้ตสามพยางค์ | th |
dc.subject | PHILLY JOE JONES | en |
dc.subject | IMPROVISATION | en |
dc.subject | TRIPLETS | en |
dc.subject.classification | Arts and Humanities | en |
dc.title | The Use of Triplets in Philly Joe Jones' Drums Solo | en |
dc.title | การใช้โน้ตสามพยางค์ในการบรรเลงเดี่ยวกลองชุดของฟิลลี่ โจ โจนส์ | th |
dc.type | Thesis | en |
dc.type | วิทยานิพนธ์ | th |
Appears in Collections: | Music |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
61701314.pdf | 5.17 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.