Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3051
Title: | The analysis of Antonio Sanchez’s improvisation techniques วิเคราะห์เทคนิคการบรรเลงคีตปฏิภาณของ อันโทนิโอ ซานเชส |
Authors: | Komgrid SUKSREETONGGUL คมกฤต สุขศรีทองกุล Saksri Vongtaradon ศักดิ์ศรี วงศ์ธราดล Silpakorn University. Music |
Keywords: | อันโทนิโอ ซานเชส คีตปฏิภาณ Antonio Sanchez Improvisation |
Issue Date: | 18 |
Publisher: | Silpakorn University |
Abstract: | This research aims to analyze Antonio Sanchez's improvisation from “Speaking of Now live (2003)” which includes 2 of Sanchez’s solos: “The Gathering sky” and “Song for Bilbao”. This research will focus on 3 topics: 1) Rhythmic Repetitions and Developments 2) Orchestrations and 3) Polyrhythms to illustrate his principles to construct phrasings.
The analysis shows that Sanchez used a foot cowbell and hi–hats in every bar to create a rhythmic foundation and used combinations of repetitive rhythms, rhythmic developments, drums orchestrations, and polyrhythms to construct phrasings. การวิจัยครั้งนี้จัดทำขึ้นเพื่อวิเคราะห์การบรรเลงคีตปฏิภาณของ อันโทนิโอ ซานเชส ในงานบันทึกคอนเสิร์ต Speaking of Now live (2003) ซึ่งมีบทเพลงที่ อันโทนิโอ ซานเชส ได้บรรเลงคีตปฏิภาณไว้ 2 บทเพลงคือ The Gathering Sky และ Song for Bilbao โดยในการวิจัยจะมุ่งเน้นไปที่หัวข้อ 3 ประการได้แก่ 1) การซ้ำและพัฒนาลักษณะจังหวะ 2) การเรียบเรียงเสียงกลอง และ 3) การใช้หลากจังหวะ เพื่อแสดงให้เห็นถึงหลักการในการสร้างประโยค ผลจากการวิจัยพบว่าในขณะบรรเลงคีตปฏิภาณ อันโทนิโอ ซานเชส จะทำการการใช้ฟุตคาวเบลหรือไฮแฮทเพื่อบ่งบอกจังหวะในแต่ละห้องและมีวิธีการสร้างประโยคด้วยการผสมผสานการซ้ำ การพัฒนาลักษณะจังหวะ การเรียบเรียงเสียงกลองและการใช้ลักษณะหลากจังหวะ |
Description: | Master of Music (M.Mus) ดุริยางคศาสตรมหาบัณฑิต (ดศ.ม.) |
URI: | http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3051 |
Appears in Collections: | Music |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
60701313.pdf | 10.45 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.